W związku z chęcią podjęcia pracy w charakterze specjalisty ds. wsparcia sprzedaży postanowiłem sporządzić listę cech tego zawodu z podziałem na wady i zalety. Lista ta miała być dokumentem do mojego własnego użytku, niepokazywanym publicznie, jednak skoro udało mi się otrzymać wymarzone stanowisko pracy i po jakimś czasie zrewidować podział wad i zalet zgodnie z tym, czego doświadczyłem w firmie, stwierdziłem, że zamieszczenie listy w Internecie może przydać się innym osobom, które tak jak kiedyś ja, pragną rozwijać się w branży sprzedażowej. Mam nadzieję, że zamieszczony przeze mnie podział oddaje nastawienie większości specjalistów i lista ta okaże się przydatna, specjalista ds. wsparcia sprzedaży Bydgoszcz.
Na zidentyfikowane przeze mnie wady zawodu specjalisty składają się:
- niepewne zarobki (niska podstawa + prowizyjny system wynagrodzeń),
- brak stabilności zatrudnienia,
- konieczność realizacji planów sprzedażowych i gonienia terminów,
- atmosfera rywalizacji i współzawodnictwa panująca w biurze,
- ciągły kontakt z klientem,
- praca pod presją czasu i w stresujących warunkach.
Z kolei, wśród zalet znalazły się:
- możliwość uzyskania bardzo wysokich przychodów (rzędu nawet 10 tysięcy złotych miesięcznie),
- duże możliwości rozwoju zawodowego,
- profity, dodatki i bonusy,
- często w ramach zatrudnienia otrzymuje się samochód służbowy, laptop i komórkę,
- duże możliwości dokształcenia i rozwoju kariery,
- wypracowanie w sobie pozytywnych cech charakteru.