Specjalistą ds. wsparcia sprzedaży jest osoba odpowiadająca za bezpośrednie wsparcie sprzedaży i posprzedaży produktów i usług oferowanych przed daną firmę. Wśród głównych obowiązków tego pracownika wyróżnić można:
- planowanie i organizację akcji promocyjnych,
- analizę efektywności działań sprzedażowych,
- wdrażanie standardów merchandisingowych,
- przygotowywanie analiz marketingowych lokalnego rynku,
- zapewnienie sprawnego przepływu informacji marketingowo – sprzedażowej,
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu logistycznego
- nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji i kontaktów handlowych z kluczowymi klientami,
- zarządzanie obiegiem informacji i dokumentów,
- bieżącą współpracę z handlowcami pracującymi w terenie,
- czynny udział w kształtowaniu i realizacji polityki sprzedażowej firmy.
WYMAGANIA
Specjalista ds. wsparcia sprzedaży to pracownik, który powinien charakteryzować się wykształceniem wyższym kierunkowym i dobrą znajomością języka angielskiego. Nie bez znaczenia jest znajomość zagadnień z zakresu marketingu operacyjnego i wiedza z podstawowych systemów informatycznych. W procesie rekrutacyjnym cennym atutem będzie dotychczasowe doświadczenie w pracy na stanowiskach handlowych, umiejętności negocjacyjnej i znajomość technik sprzedażowych.
WARUNKI ZATRUDNIENIA
Miejscem pracy specjalisty jest biuro oraz praca w terenie. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, co prowadzi do sytuacji stresowych. Specjalista ds. wsparcia sprzedaży ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego.