O zawodzie specjalisty

1Specjalistą ds. wsparcia sprzedaży jest osoba odpowiadająca za bezpośrednie wsparcie sprzedaży i posprzedaży produktów i usług oferowanych przed daną firmę. Wśród głównych obowiązków tego pracownika wyróżnić można:

  • planowanie i organizację akcji promocyjnych,
  • analizę efektywności działań sprzedażowych,
  • wdrażanie standardów merchandisingowych,
  • przygotowywanie analiz marketingowych lokalnego rynku,
  • zapewnienie sprawnego przepływu informacji marketingowo – sprzedażowej,
  • zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemu logistycznego
  • nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji i kontaktów handlowych z kluczowymi klientami,
  • zarządzanie obiegiem informacji i dokumentów,
  • bieżącą współpracę z handlowcami pracującymi w terenie,
  • czynny udział w kształtowaniu i realizacji polityki sprzedażowej firmy.

WYMAGANIA

Specjalista ds. wsparcia sprzedaży to pracownik, który powinien charakteryzować się wykształceniem wyższym kierunkowym i dobrą znajomością języka angielskiego. Nie bez znaczenia jest znajomość zagadnień z zakresu marketingu operacyjnego i wiedza z podstawowych systemów informatycznych. W procesie rekrutacyjnym cennym atutem będzie dotychczasowe doświadczenie w pracy na stanowiskach handlowych, umiejętności negocjacyjnej i znajomość technik sprzedażowych.

WARUNKI ZATRUDNIENIA

Miejscem pracy specjalisty jest biuro oraz praca w terenie. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, co prowadzi do sytuacji stresowych. Specjalista ds. wsparcia sprzedaży ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *