Zmiana specjalizacji

zmianaMarketing i sprzedaż na tyle się przeplatają, że nie trudno jest zmienić stanowisko pracy. Kiedy mamy doświadczenie w pracy w marketingu czy reklamie, siłą rzeczy wiele musimy wiedzieć o sprzedaży i przeciwnie. Chcąc cokolwiek sprzedać, nie sposób nie mieć pojęcia o reklamie i promocji. Stąd też specjalista wsparcia sprzedaży to również świetna praca dla dotychczasowego marketingowca.

Zmiana profesji, a raczej specjalizacji może nam wyjść na zdrowie. Mimo iż to podobne zadania, to jednak nieco inne. Zawsze można zdobyć nowe doświadczenie, wiedzę, a przy okazji może nam się bardziej spodobać w sprzedaży. Proces sprzedaży jest o wiele bardziej rozbudowany, co pozwala na rotacje stanowisk pracy w obrębie handlu. Daje to pewną furtkę do zmiany pracy i awansu zupełnie w innym kierunku, równoległym do promocji i marketingu.

Nie zamykając się jedynie na reklamę, można osiągnąć rewelacyjne wyniki sprzedażowe poprzez komunikację i tzw. Public relations. Oczywiście zmiany w zakresie stanowisk dotyczyć mogą także sytuacji przeciwnej, kiedy to z działu sprzedaży wędrujemy do marketingu. Ta zmiana może wymagać dokształcenia się i wdrożenia, ale nie jest niemożliwa – tak w jednej firmie jak i u całkiem nowego pracodawcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *