Wymyślanie strategii

wymyślanie strategiiW każdej firmie handlowej sprzedaż jest na pierwszym miejscu. Jej organizacja musi być przemyślana i zaplanowana. Nie można improwizować, chociaż wiele działań zakrawa o przypadek. Mimo wszystko potrzebna jest obrana linia sprzedaży, chociażby pod kątem wyboru grupy docelowej klientów.

Wbrew pozorom, jakie się tworzy w wielu przedsiębiorstwach i agencjach kreatywnych, tworzeniem strategii sprzedaży, nie zajmują się szczególnie mądre głowy, dyrektorzy i spece od handlu, ale specjaliści wsparcia sprzedaży. Zwykle to idealni obserwatorzy mający wgląd w informacje zwrotne od klientów i uczestników rynku.

Dzięki śledzeniu poczynań konkurencji oraz analizie badań rynkowych własnych klientów są w stanie proponować ciekawe rozwiązania na przyszłość, budować plany sprzedażowe oraz wytyczać strategie rozwoju firmy. Oczywiście ich projekty są poddawane ocenom zespołu do spraw rozwoju i handlu. Niemniej to często strategia budowana jest oddolnie.

Szeregowi, początkowi pracownicy mają wtedy najwięcej do powiedzenia, słucha się ich zastrzeżeń i ulepsza procedury, poprawia, dostosowuje standardy. Modyfikacje strategii również są realizowane na wniosek wsparcia sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *